Bli medlem i Gripsholmsgymnasterna!
Föreningen Gripsholmsgymnasterna logo
Föreningen Gripsholmsgymnasterna
Fotboll

Sommaravslutningen 7 juni
2026-06-14

 

För en vecka sedan fyllde vi Mariefredsskolans sporthall under två pass av sommaravslutning i föreningen! 

 

Först ut var våra underbara Djungelkatter som under 1,5 timme fick visa vad de gick för i vår uppbyggda hinderbana. Men inte nog med det, fikabordet var uppdukat till bristningsgränsen och i hallen fick de som ville ha konstnärliga ansiktsmålningar. Som picken över i:et avslutade vi med prisutdelning där var och en av våra modiga barngymnaster fick en medalj runt halsen (i form av en burk med såpbubblor) – hoppas ni alla får en härligt bubblig sommar och att vi får se er i hallen igen till hösten!

 

När Djungelkatterna tackat för sig hade vi en halvtimme på oss för att bygga om hallen innan vi välkomnade in nästa gäng, nämligen alla våra modiga truppgymnaster: Lodjur, Rådjur, Svanar och Lejon. Sedan väntade 2 timmar med fantastiska uppvisningar både på redskap och med dans, innan fikat och socialt umgänge tog över. Våra truppgymnaster premierades också, men med en medalj av det sötare slaget ;) Vi hoppas sååå på ett återseende av er i höst!

 

Vi är ödmjukt tacksamma över alla (gymnaster, ledare, styrelseledamöter, föräldrar) som tog sig tiden att vara med oss under denna sommaravslutning. Vi vill även rikta ett varmt tack till alla som bakade till fikabordet samt till ICA Supermarket Torghallen som sponsrade oss med frukt, festis och kaffe – era bidrag förgyllde verkligen hela avslutningen!

 

Söndagens avslutning blev ännu ett fint exempel på vad vi kan åstadkomma när vi hjälps åt och bidrar utifrån våra olika roller – en ideell förening i dess bästa form – det är vi tillsammans som gör Gripsholmsgymnasterna till en levande förening där rörelseglädje, gemenskap och utveckling får stå i centrum.


Nyhetsarkiv
Ledare sökes!2026-02-12
2024-03-31 21:57
Följ oss på sociala medier
Tack till våra sponsorer & samarbetspartners!