I helgen gick Ungdoms-SM i truppgymnastik av stapeln i Göteborg, och vi är otroligt stolta över vårt fina samarbete med Strängnäs GF och det gemensamma lag som representerade våra föreningar på tävlingen.
Laget tävlade i Pool 1 under lördagens kval (30.5) och gav allt ute på tävlingsgolvet. När kvaldagen var över räckte poängen tyvärr inte hela vägen till söndagens final (31.5), men det tar inte bort något av den prestation som gymnasterna stod för.
Att få kvalificera sig till USM är en bedrift i sig, och att vara ett av hela 39 lag från hela landet som tog sig till mästerskapet är något att vara mycket stolt över. Gymnasterna visade både mod, laganda och kämpaglöd, och samlade samtidigt värdefulla erfarenheter för framtiden.
Stort grattis till alla gymnaster och ledare för en fantastisk insats och en härlig tävlingshelg i Göteborg!